امتیاز تجربه

دسته بندی



هارمونی ⭐   3.1 

©Majarajoor

توضیحات تجربه

خیلی‌هامون «کافه‌گالری مارکوف» رو از باغ موزه‌ی قصر و دیواره‌های شیشه‌ای اون به یاد داریم. مارکوف شهرود شعبه‌ای از کافه‌ی مارکوف قصره و در خونه‌‌ای قدیمی حیاط‌دار‌ حوالی خیابون حافظ قرار داره. مارکوف شهرود به نسبت دیگری از سرویس حرفه‌ای‌تری برخورداره و برنامه‌های زیادی داره و در تلاش برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنریه. مورد دیگه‌ای که کافه رو منحصربه‌فرد می‌کنه، غذاهای خونگیه که «مامان» اون‌ها رو می‌پزه.

ویژگی‌ها

کافه‌گالری مارکوف در خیابون‌های اطراف پل کالج واقع شده. این کافه به خاطر پیشینه‌ش مشتری‌های هنرمند زیادی داره و به همین دلیل فعالیت‌های هنری رو به فضای مارکوف اضافه کرده. علاقه‌ی شخصی صاحب کافه به هنر معاصره و از سه طبقه‌ی کافه، طبقه‌ی دوم رو به ایونت‌ها و ورکشاپ‌های مرتبط اختصاص داده و به صورت هفتگی اجراهای تئاتر و یا موسیقی معاصر رو برگزار می‌کنه. بهتره برای اطلاع از برنامه‌ی دقیق این اجراها از اینستاگرام کافه پیگیری کنین.

همچنین زیرزمینی توی ساختمون وجود داره که فضایی برای رکورد و ساخت ویدئو است و عنوان «استودیو صدا» رو داره.

اهالی کافه مارکوف در کنار کافه‌داری و انجام فعالیت‌های فرهنگی، نجاری هم می‌کنن و میز و صندلی‌های قدیمی رو ترمیم و تعمیر می‌کنن. به همین خاطر تمام صندلی‌های کافه هم بازسازی‌شده هستن.

مارکوف برای قرارهای دوستانه و دسته‌جمعی مناسبه، در عین حال گوشه‌های دنجش برای تنها نشستن و قرار‌های دونفره هم می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

فضا و دکوراسیون

کافه‌گالری مارکوف سه فضای مجزا داره که شامل دو فضای داخلی و یک فضای خارجی یعنی حیاطه. اتمسفر کلی فضا و سبک دکوراسیون غالبا ایرانیه و با دقت و حوصله طراحی شده. دیوارها با رنگ‌های تیره مثل سبز تیره و نارنجی رنگ‌آمیزی شدن، اما وجود پنجره‌های بزرگ و نوع چیدمان باعث شده که تیرگی رنگ‌ها فضا رو کوچیک نشون نده.

میز و صندلی‌ها غالبا چوبی و قدیمی و همه بازسازی‌شده هستن. روی یکی از دیواره‌های کناری هم کتابخونه‌ای چوبی قرار گرفته که داخلش کتاب‌های مرتبط با هنر وجود داره. پیانوی چوبی و قدیمی هم درست جلوی کتابخونه قرار گرفته.

رومیزی‌ها و پارچه‌هایی که روی میزها انداخته شدن، فضای نوستالژیکی رو به وجود میاره. فضای داخلی دوم هم با میز و صندلی‌های چوبی چیده شده و سیگارکشیدن داخلش آزاده. حیاط کافه به دلیل وجود صندلی‌های فلزی و رنگی جذاب شده و در فصل گرما با استفاده از مه‌پاش خنک می‌شه.

منو و قیمت

قبل از ورق‌زدن منو، توجهتون جلب این جمله می‌شه که روی قسمت چوبی منو نوشته شده: «پشت این شیشه‌ها؛ لبخند که می‌زنی، تمام درختان باغ می‌خندند.» خوندن این جمله ناخودآگاه باعث می‌شه که با لبخند منو رو باز کنین و ورق بزنین.

در کنار آیتم‌های معمول منوی تمام کافه‌ها، منحصر‌به‌فردیِ منوی کافه‌گالری مارکوف به اورگانیک‌بودن تمام نوشیدنی‌ها و خوردنی‌ها و غذاهای خونگیشه. برای شیرین‌کردن نوشیدنی‌ها از سیروپ استفاده نمی‌شه و تمامی غذاها توسط مامانِ یکی از دوست‌های اهالی کافه پخته می‌شه. داخل منو در کنار غذاهایی مثل پاستا و پنینی چندین مورد غذای خونگی مثل انواع کوکو، کتلت، کشک‌بادمجون وجود داره.

کافه‌گالری مارکوف فضایی دوست‌داشتنی داره و بهتون حس آرامش و خودمونی میده. اما از هرچه بگذریم، وسوسه‌ی امتحان‌کردن دستپخت مامان و تجربه ی  برنامه های هیجان انگیزشون می‌تونه مهم‌ترین بهونه‌ی سر زدن بهش باشه

شرایط تجربه
  • ساعت کاری: شنبه الی چهارشنبه: 23-9
  • پنج شنبه الی جمعه: 23-8
  • دستگاه پوز
  • پارکینگ
اطلاعات تماس
  • cafe_markov@
  • cafemarkov@
  • تهران: خیابان حافظ، پایینتر از چهارراه کالج، خیابان استاد شهریار، خیابان خارک، کوچه شهرود، شماره ۹
موقعیت

کافه گالری مارکوف

  • هیچ نظری ثبت نشده است.
  • افزودن نظر
    تکمیل اطلاعات تجربه
     

    برای مشاهده این صفحه بایستی با حساب کاربری خود وارد شوید:

      majarajoor